5 νέες τάσεις στον τομέα της ψηφιακής επικοινωνίας για το 2018


του Γιώργου Παύλου



Το 2018 έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας, αλλά μαζί του φαίνεται ότι έρχονται μερικές σημαντικές αλλαγές στο  πεδίο της ψηφιακής επικοινωνίας! Ας δούμε τις 5 σημαντικότερες αλλαγές που ήδη διαφαίνονται στον "ψηφιακό ορίζοντα".

1) Αυστηρότερη επίβλεψη των προωθούμενων ειδήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Ο σάλος που έχει προκληθεί μέσα από τις κατηγορίες προς την πλευρά της Ρωσίας, ότι ενορχήστρωσε μια καμπάνια ψευδών ειδήσεων, με απώτερο σκοπό τον επηρεασμό του αποτελέσματος των Αμερικανικών εκλογών, οδήγησε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ειδικά το Facebook, να ανακοινώσουν μια σειρά από αυστηρά μέτρα, τα όποια θα εφαρμοστούν μέσα στο 2018, με σκοπό την μείωση των ψευδών ειδήσεων.

2) Αυστηριοποίηση του πλαισίου προστασίας των προσωπικών δεδομένων.
Ο φόβος των χρηστών του internet σχετικά με το πιθανό «φακέλωμα» τους δεν  είναι κάτι καινούργιο. Αν και κατά καιρούς έρχονται στην επιφάνεια θέματα παραβιάσεις προσωπικών δεδομένων από εταιρίες-κολοσσούς του διαδικτύου, το σκάνδαλο που  προέκυψε μεταξύ του Facebook και της  Cambridge Analytica, με την «διαρροή» των προσωπικών δεδομένων  87 εκατομμυρίων χρηστών, κάτι που οδήγησε στην κλήτευση του ιδρυτή της δημοφιλούς πλατφόρμας, Mark Zuckerberg,  στο Κογκρέσο των Η.Π.Α, σημαίνει ότι θα επιβληθεί ένα πολύ πιο αυστηρό πλαίσιο προστασίας των προσωπικών δεδομένων.

3) To Instagram απογειώνεται…
«Μια εικόνα χίλιες λέξεις», λέει ένα γνωστό ρητό, κάτι το οποίο θα ήταν αρκετό να εξηγήσει από μόνο του την ραγδαία αύξηση των ενεργών χρηστών του Instagram. Με την ενσωμάτωση της λειτουργίας «stories», το δεύτερο εξάμηνο  του 2017, η δημοτικότητα του Instagram απλά απογειώθηκε παρουσιάζοντας μια αύξηση της τάξεως του 160%! Η δυνατότητα που έχει ο χρήστης να πει την δική του, καθημερινή, ιστορία μέσα από μια σειρά φωτογραφιών, έχει ενθουσιάσει το κοινό, κάτι το οποίο θα συνεχιστεί ακόμα πιο έντονα το 2018.

4) Το Twitter προσγειώνεται απότομα…
Και εκεί που το Instagram δείχνει ότι ανοίγει τα φτερά του, το δημοφιλές Twitter δείχνει να αντιμετωπίζει μια σοβαρή «κόπωση». Το τελευταίο τετράμηνο του 2017 έχασε πάνω από 2 εκατομμύρια χρήστες μόνο από την αγορά των Η.Π.Α, μια αρνητική τάση η όποια δεν φαίνεται να έχει τελειώσει… Αυτό, σε συνδυασμό με την πτώση των εσόδων από τις διαφημίσεις, μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικές αλλαγές στην πλατφόρμα του Twitter μέσα στους επομένους μήνες.

5) Η ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη του e-shopping.
Το ηλεκτρονικό έχει μπει σταθερά στη ζωή μας και, φυσικά, το 2018 δεν θα αποτελούσε εξαίρεση στην σταθερή αναπτυξιακή τάση που παρουσιάζει ο κλάδος τα  τελευταία έτη. Με το 51% των Αμερικανών καταναλωτών, στο τέλος του 2017, να προτιμούν να κάνουν τις αγορές του μέσω διαδικτύου, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη του κλάδου με ρυθμό μεγαλύτερο του 20% ανά έτος, το 2018 θα πρέπει να περιμένουμε μια σημαντική στροφή στο e-commerce, αφήνοντας πίσω το μοντέλο του παραδοσιακού «καταστήματος» και τον τρόπο επικοινωνίας πελάτη-πωλητή.




Σχόλια