Οι 9+1 τάσεις στην ψηφιακή εποχή για το 2018


Της Λίνας Μυλωνά



Καθώς το 2017 έφτασε στο τέλος του, ας δούμε τι μας επιφυλάσσει το 2018 στο digital πεδίο της επικοινωνίας και του marketing. Παρακάτω θα δούμε 9+1 τάσεις που θα πρέπει να έχουμε στο νου μας αν θέλουμε να βρισκόμαστε «μέσα» στα πράγματα.

Πρόβλεψη #1: Phygital μάρκετινγκ
This is my big one for 2018! Για όσους δεν το ‘πιασαν με την πρώτη, ο όρος είναι μια αυτοσχέδια μίξη των λέξεων physical και digital, που χρησιμοποιείται για να δηλώσει ότι κάτι που δημιουργείται μόνο σε ψηφιακή μορφή, αρχίζει να αποκτά φυσική υπόσταση. Για παράδειγμα, το e-mail στην ουσία είναι το ταχυδρομείο μεταφερμένο σε pixels.

Πρόβλεψη #2: Το τέλος εποχής για την πληκτρολόγηση
Η χρήση πολυμέσων (ήχου, εικόνας, video) και η αναγνώριση φωνής επιτρέπει σε χρήστες με πολύ χαμηλό μορφωτικό επίπεδο να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο και να το κάνουν γρήγορα. Έτσι, λοιπόν, φτωχοί Ινδοί, χωρίς τυπική μόρφωση, μπορούν πλέον να ψάξουν το διαδίκτυο με τη φωνή τους, αρκεί να μιλούν χίντι και να έχουν καλή σύνδεση με το υπολογιστικό σύννεφο. Η άνοδος των ψηφιακών βοηθών (digital assistants -βλ. Siri, Amazon Alexa, Google Voice Search κ.λπ.) έχουν αλλάξει τον τρόπο που γίνονται οι αναζητήσεις στο διαδίκτυο.

Πρόβλεψη #3: Έχουν πολλαπλασιαστεί οι Ad blockers
Ανεξάρτητα από το σε ποια οθόνη βρισκόμαστε, οι διαφημιστές γνωρίζουν πλέον ότι δεν μας αρέσει να μας διακόπτουν. Ο κόσμος είναι κουρασμένος από τη διαφήμιση γενικά και η προσαρμογή του περιεχομένου της διαφήμισης είναι το κλειδί.

Πρόβλεψη #4: Η τεχνητή νοημοσύνη και οι αλγόριθμοί της
Η τεχνητή νοημοσύνη γίνεται σταδιακά –και αθόρυβα- πανταχού παρούσα σε κάθε νέα πλατφόρμα, εφαρμογή, συσκευή και υπηρεσία.

Πρόβλεψη #5: Virtual & Augmented Reality
Το 2018 μπορεί να αποδειχθεί ορόσημο για το «αδελφάκι» της εικονικής πραγματικότητας (virtual reality VR), την επαυξημένη πραγματικότητα (augmented reality AR). Τα smartphone και άλλες συσκευές, όπως οι κονσόλες βιντεοπαιχνιδιών, θα ενσωματώσουν περισσότερες δυνατότητες AR.

Πρόβλεψη #6: Έρχονται τα δίκτυα πέμπτης γενιάς (5G)
Έως το τέλος του 2019 μπορεί να υπάρξουν τα πρώτα κινητά 5G και το Internet 5G θα είναι δέκα φορές πιο γρήγορο από το 4G. Το 2018 θα είναι το έτος προετοιμασίας για την επερχόμενη επανάσταση του 5G.

Πρόβλεψη #7: Οι ψηφιακές συνδρομές ήρθαν για να μείνουν
Οι κάθε είδους ψηφιακές συνδρομές για online video (π.χ.Netflix), μουσική (π.χ.Spotify) αλλά και ειδήσεις θα συνεχίσουν να εξαπλώνονται. Η Deloitte προβλέπει ότι έως το τέλος του 2018 οι μισοί ενήλικες στις ανεπτυγμένες χώρες θα έχουν τουλάχιστον δύο online συνδρομές σε media.

Πρόβλεψη #8:  Εξάπλωση της βιομετρικής αναγνώρισης της ταυτότητας
Όλο και περισσότερα «έξυπνα» κινητά αναγνωρίζουν δαχτυλικά αποτυπώματα, ίριδα ματιών, πρόσωπο αντί για κωδικό πρόσβασης. Ο όρος βιομετρική αναφέρεται στην αυτοματοποιημένη αναγνώριση ενός ανθρώπου και στόχο έχει τον ασφαλέστατο και απλούστερο τρόπο ταυτοποίησης.

Πρόβλεψη #9:  Έρχονται νέα video formats
Φέτος θα υπάρξει αξιοσημείωτη αύξηση στη χρήση του βίντεο – με το live video να αποτελεί favorite για τους χρήστες του διαδικτύου. Κάθε πλατφόρμα για την επίτευξη καλύτερων αποτελεσμάτων επικεντρώνεται στο live video και προσθέτει νέα χαρακτηριστικά και μορφές όπως το 360. Στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι οι χρήστες του YouTube παρακολουθούν καθημερινά ένα δισεκατομμύριο ώρες βίντεο ενώ οι χρήστες του Facebook παρακολουθούν καθημερινά πάνω από 8 δισεκατομμύρια βίντεο.

Πρόβλεψη #10:  Η εποχή των «συνδεδεμένων» κινητών  
Ρούχα, παπούτσια, έπιπλα, κοσμήματα, φορητά κατοικίδια ζώα, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, νήματα κ.λπ. είναι παντού και συνδέονται! Τα κινητά τηλέφωνα γίνονται ολοένα και πιο ισχυρά, πιο ταχύτερα και συνεχώς συνδεδεμένα με το internet έτσι ώστε ο χρήστης να ενημερώνεται σε real-time για οτιδήποτε συμβαίνει και τον αφορά.



Το digital marketing επηρεάζει ολοένα και περισσότερο τις εταιρείες και τους καταναλωτές παγκοσμίως και τείνει να γίνει ο «παραδοσιακός» τρόπος διαφήμισης και προώθησης. Παράλληλα η ψηφιακή επανάσταση δεν επιτρέπει σε όσους «ζουν» στον κόσμο του digital marketing να μην παρακολουθούν τις συνεχείς αλλαγές και τάσεις και να τις υιοθετούν επιλεκτικά.

Πηγές:

Σχόλια