Τι είναι η αγάπη;

Τι είναι η αγάπη;

Της Δήμητρας Μαζαράκη




Με αυτήν την ερώτηση οι σχεδιαστές της διαφημιστικής καμπάνιας της σοκολάτας Lacta, θέτουν ένα λεπτομερές σχέδιο στρατηγικής επικοινωνίας προκειμένου να επιτύχουν τους στόχους της επιχείρησης.

Οι δράσεις τους συντονισμένες, τα μηνύματα συγκεκριμένα, οι εικόνες ξεκάθαρες, η επικοινωνία με το κοινό άμεση, διαδραστική και καινοτόμα. Η εν λόγω διαφημιστική εκστρατεία εμπεριέχει και εφαρμόζει επιτυχώς στην πράξη όλους τους ορισμούς στρατηγικής επικοινωνίας που έχουν κατά καιρούς δοθεί από διάφορους θεωρητικούς και επαγγελματίες του χώρου.

Εν αρχή ην το ερώτημα: «Τι είναι αγάπη;» Ένα ερώτημα που απασχολεί όλους τους ανθρώπους, από την εφηβεία και ορισμένους ως τα γεράματα. Η απάντηση είναι δύσκολο να δοθεί μέσα από κάποιες λέξεις, ίσως μπορεί όμως μπορεί να αποδοθεί μέσα από τη γεύση και η γεύση της αγάπης είναι η Lacta.

Η φετινή διαφημιστική εκστρατεία άρχισε καινοτόμα, κλιμακωτά και έδωσε ιδιαίτερη σημασία στο timing. Η digital διάσταση της επικοινωνίας απογειώνεται καλώντας το κοινό να δώσει την απάντηση στο ερώτημα με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης. Αποδέκτης των απαντήσεων είναι ρομπότ ELLi (Electronic Lifelike Intelligence), που αδυνατεί να καταλάβει τη φύση του συναισθήματος εφόσον δεν είναι προγραμματισμένη να αισθάνεται. Η ELLi που πρωταγωνιστεί στη διαφήμιση, προσκαλεί τους χρήστες του διαδικτύου σε δράση , μέσω μιας πρωτότυπα στοχευμένης καμπάνιας στα Social Media. Ενώ η ELLi ξέρει τα πάντα, δεν μπορεί να καταλάβει τι είναι η αγάπη και ζητά από τους χρήστες του site https://www.thetasteoflove.gr/ να την βοηθήσουν να το πετύχει.

Η οπτικοακουστική εμπειρία για τον χρήστη στο site είναι εξαιρετική και οι εμπνευστές του έχουν ως στόχο με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης να αναλύσουν τις συμμετοχές των χρηστών. Η φωτογραφία ή το κείμενο που ανεβάζουν οι χρήστες, προκειμένου να εξηγήσουν στο ρομπότ τι είναι αγάπη, τροφοδοτούνται σε εργαλεία μηχανικής μάθησης με στόχο να αναγνωριστούν patterns και κοινά χαρακτηριστικά. Το Cloud Vision API της Google «μεταφράζει» τις έννοιες μέσω τεχνητής νοημοσύνης. Τα αποτελέσματα εξελίσσονται συνεχώς και έχει μεγάλο ενδιαφέρον η παρακολούθηση των εξελίξεων.

Στις 14 Φεβρουαρίου 2018, πραγματοποιήθηκε η προβολή της ωριαίας τηλεταινίας με τίτλο "Η γεύση της αγάπης", στο Internet και στην τηλεόραση, κορυφώνοντας την διαφημιστική εκστρατεία, η οποία συνδύασε διαδίκτυο και τηλεόραση, αξιοποιώντας τα social media με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Να την δείτε! Δεν σας γράφω τίποτα. Εμένα με γύρισε πολύ πίσω σε ανομολόγητους έρωτες που αν τους είχα στείλει μια σοκολατίτσα ίσως και είχαν ευοδωθεί. Ίσως και όχι όμως! Η αγάπη, γλυκιά ή bitter είναι ρίσκο τελικά…


 

Σχόλια

  1. Το πόσο έχει συνδεθεί το brand name "Lacta" με το συναίσθημα της αγάπης-έρωτα, το κατάλαβα πριν κάνα-δυο χρόνια. Ήταν 13 Φεβρουαρίου και περίμενα το μετρό. Δίπλα μου δυο φίλοι, 17-18 χρονών, οι οποίοι συζητάγανε για το αν θα βρεθούν την άλλη μέρα… Κάποια στιγμή, αντιλαμβάνονται ότι την επομένη είναι του αγίου Βαλεντίνου, με τον πρώτο από τους δυο να συνειδητοποιεί, έντρομος, ότι δεν έχει πάρει δώρο για το κορίτσι του. Σε εκείνο το σημείο, ο φίλος του λέει με απόλυτη φυσικότητα: "Εντάξει μωρέ… Πάρτης μια Lacta, γράψε και ένα Σ'αγαπάω πάνω και καθάρισες", με τον πρώτο να λέει, χωρίς δεύτερη σκέψη "καλά λες".

    Πριν από αρκετά χρόνια η εταιρία έκανε μια "ριψοκίνδυνη" κίνηση: Εκεί που σε άλλα, παρόμοια προϊόντα το μήνυμα της διαφήμισης είχε να κάνει με την γεύση ή στόχευε ξεκάθαρα στο παιδικό κοινό, η Lacta ξεκίνησε, χρησιμοποιώντας το τραγούδι του Στέφανου Κορκολή "Το πιο γλυκό κομμάτι της ζωής μου", να παρουσιάζει μικρές ιστορίες αγάπης μέσω των τηλεοπτικών της διαφημίσεων. Η σοκολάτα από ένα προϊόν το οποίο απευθυνόταν στα παιδιά, ξαφνικά έγινε ένα σύμβολο αγάπης, ένα μέσο για έκφρασης τον έρωτα σου.

    Βάλτε και στην "εξίσωση" το βαθύ κόκκινο που έχουν στο περιτύλιγμα όλες οι σοκολάτες Lacta, χρώμα που σχετίζεται άμεσα με τη γιορτή των ερωτευμένων και το ερωτικό πάθος… Δεν είναι να απορεί κανείς που η εταιρία έχει επενδύσει και συνεχίζει να επενδύει, σε αυτή την εικόνα για τα προϊόντας της: Την διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό ενώ ταυτόχρονα απευθύνονται σε πολύ πιο ευρύ κοινό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου