#KaneisAllos


Της Δήμητρας Μαζαράκη







      Ε, ναι λοιπόν το παραδέχομαι! 

Δεν υπήρξα ποτέ φανατική οπαδός της αλυσίδας super market Lidl. Τώρα που το ξανασκέφτομαι, το «οπαδός» είναι μια πολύ φορτισμένη λέξη. Δεν μπορούσα ούτε απ’ έξω να περάσω. Είχα συνδέσει τα Lidl με τη χαμηλή ποιότητα και όχι μόνον εγώ. Το στερεότυπο ήταν παντού: αντηλιακό από τα Lidl με απανθρακωμένο πτώμα σε σεζ λονγκ, φρυγανιές από τα Lidl με  αποτέλεσμα σπασμένα δόντια και πολλά άλλα έξυπνα και χιουμοριστικά slogans. Ειλικρινά δεν ξέρω αν ανταποκρίνονταν στην πραγματικότητα γιατί δεν ήμουν πελάτης, μου άρεσαν όμως. Γελούσα.











Πέραν αυτών των χιουμοριστικών φράσεων, κυκλοφορούσαν επίσης διαφημιστικά φυλλάδια της εταιρείας και  τηλεοπτικά spots στα οποία ουδέποτε έδωσα σημασία. Δεν είχα καν την περιέργεια. Όλα αυτά όμως μέχρι εχθές, όταν έπεσε στα χέρια μου μια free press εφημερίδα με εξώφυλλο τη νέα διαφημιστική καμπάνια της εταιρείας #KaneisAllos.





Και τότε θαύμασα τη στρατηγική των διαφημιστών με στόχο την ανατροπή των στερεοτύπων του Έλληνα καταναλωτή. Δεν μπορώ να περιγράψω πώς δούλεψε στους άλλους, αλλά θα περιγράψω το πώς δούλεψε σ’ εμένα. Στο εξώφυλλο, κάτω από το λογότυπο της εφημερίδας, μια όμορφη φωτογραφία με ζουμερά κόκκινα μήλα μου μι (ή η)λάει και μου λέει γραπτώς: «Αν είχα φωνή θα σου εξηγούσα γιατί κανείς άλλος…».

Ενδιαμέσως το hashtag #KaneisAllos. Υπέθεσα ότι ήταν το κανονικό εξώφυλλο. Λογότυπο Lidl; ΠΟΥΘΕΝΑ!  Είμαι σίγουρη ότι αν έβλεπα το σηματάκι θα γυρνούσα σελίδα και μπορεί να έλεγα μέσα μου «μας πρήξατε πια με τις διαφημίσεις». Η ξανθιά (εγώ δηλαδή), ψάρωσε όμως και γύρισε γρήγορα σελίδα να δει τι γίνεται, ποιος είναι αυτός ο «κανείς άλλος». Σωστά μαντέψατε. Αυτός ήταν η Lidl Ελλάς, η οποία με ενημέρωνε για τους λόγους για τους οποίους κανείς δεν μπορεί να γίνει Lidl. Πάλι θα είμαι ειλικρινής. OK, σκέφτηκα τα παραπάνω χιουμοριστικά για να αιτιολογήσω ότι πράγματι κανείς δεν μπορεί να γίνει Lidl. Παραμέρισα όμως τις πρώτες μου σκέψεις γιατί το εξώφυλλο με είχε εντυπωσιάσει και ήθελα να δω που το πάνε. Και το πήγανε καλά. Μιλώντας με όρους στρατηγικής επικοινωνίας παρέθεσαν τα δυνατά τους σημεία πολύ πειστικά και περιεκτικά, με στοιχεία και αριθμούς. 

Και ως άνθρωπος που θέλει να ασχοληθεί με τη στρατηγική επικοινωνία,  ω ναι, ενθουσιάστηκα! Η στρατηγική τακτική που χρησιμοποίησαν οι διαφημιστές της καμπάνιας, υπήρξε υποδειγματική: αξιοποίηση του μέσου, σωστό positioning στο μέσο, συνδυασμός της εταιρικής και προϊοντικής επικοινωνίας (πόσο θα ήθελα να φάω το μηλαράκι του εξωφύλλου, το οποίο σύμφωνα με την επόμενη σελίδα έχει μοναδική φρεσκάδα, υψηλή ποιότητα και είναι και φθηνό), τα οφέλη από μια ενδεχόμενη επίσκεψή μου στα Lidl αναφέρονται αιτιολογημένα, πειστικά και με το σωστό ύφος. Και δεν μιλούν μόνο για μήλα και είδη μαναβικής. Μιλούν για το ό,τι έχουν να μας προσφέρουν η γη και η θάλασσα. Ναι, είναι γεγονός, προτιμώ στο εξώφυλλο το μήλο από την τσιπούρα…






Συνεχίζω την ανάγνωση, βλέπω στο κανονικό εξώφυλλο, μετά τη διαφήμιση, τι πρόκειται να διαβάσω. Τελειώνω τον απογευματινό μου καφέ, τελειώνει και η εφημερίδα με ένα φρέσκο και δροσερό μαρούλι και πίσω από αυτό ένα ωραιότατο γιαούρτι με ξηρούς καρπούς και μέλι. Ε… μου τρέχουν τα σάλια… Και είναι και υγιεινό. Πηγαίνω στο ψυγείο, δεν έχω γιαούρτι. Να πάω να αγοράσω αύριο. Σκέφτομαι να μπω στο Lild καθώς θα πηγαίνω στο μετρό, για πρώτη φορά στη ζωή μου. Θέλω να διαπιστώσω εάν #KaneisAllos δεν μπορεί να γίνει Lidl, έχοντας πλέον σούπερ θετική προδιάθεση!



Σχόλια

  1. Δήμητρα, λάτρεψα τον τρόπο που αφηγήθηκες την δική σου ιστορία με αφορμή τη νέα διαφημιστική καμπάνια της εταιρείας LIDL: #KaneisAllos. Όπως παρατήρησες κι εσύ στο άρθρο σου η εταιρεία ως επικοινωνιακή στρατηγική επέλεξε να στραφεί προς την αξιοπιστία του προϊόντος της, ενισχύοντας τα χαρακτηριστικά του με ένα ξεχωριστό τρόπο. Το marketing της εταιρείας αξιοποίησε όλα τα καλά στοιχεία της εταιρείας και μέσω ενός διαφημιστικού φυλλαδίου επιχείρησε να επηρεάσει τη συμπεριφορά του έλληνα καταναλωτή ο οποίος ήταν ήδη προκατειλημμένος εξαιτίας της αλλοδαπής προέλευσης της εταιρίας LIDL. Στράφηκαν στην ελληνική αγορά και τους έλληνες παραγωγούς, αγόρασαν τα καλύτερα προϊόντα τους στις πιο χαμηλές τιμές αφού πρώτα εγγυήθηκαν τη μη επιστροφή των προϊόντων αυτών και ύστερα «σκόρπισαν» τη διαφορετικότητά τους από τις υπόλοιπες αλυσίδες σούπερ μάρκετ προς πάσα κατεύθυνση και κατάφεραν να επηρεάσουν την αγοραστική απόφαση του καταναλωτή. Το κάθε άτομο αντιλαμβάνεται με διαφορετικό τρόπο μια επικοινωνιακή πολιτική εταιρείας καθώς βομβαρδίζεται κάθε στιγμή από πολλαπλές πληροφορίες οι οποίες με τη σειρά τους «ερεθίζουν» διαφορετικά τις επιλογές του. Επιπλέον, ας μη ξεχνάμε ότι η εταιρεία LIDL αρχικά στράφηκε στις χαμηλές σε εισόδημα κοινωνικές ομάδες ενώ στη πορεία στράφηκε σε όλες καθώς από σκοπιά marketing δεν υπάρχει καλύτερη ή χειρότερη κοινωνική ομάδα αλλά μόνο ο εντοπισμός εκείνης της ομάδας εκείνης που θα επιλέξει την εταιρεία LIDL για τις καταναλωτικές της ανάγκες. Στην προκειμένη περίπτωση η επικοινωνιακή στρατηγική της εταιρίας LIDL έπεισε εσένα να δοκιμάσεις τα προϊόντα της... και χαίρομαι γιατί εν τέλει όπως και να το κάνουμε… κανείς άλλος δεν μπορεί να γίνει ΕΣΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου